Responsive image

Kurs paralotniowy pełny łączony Chorwacja / Słowenia

Novigrad, Istria Chorwacja

Dwuetapowy kurs etapy 1+2+3
Cena: 3499,99zł

TERMINY:

11.05.2019 - 19.05.2019 brak wolnych miejsc
01.06.2019 - 09.06.2019 brak wolnych miejsc
24.08.2019 - 01.09.2019 brak wolnych miejsc
07.09.2019 - 15.09.2019 wolne miejsca 1 z 6

Zapisz się na kurs

Zostań pilotem paralotni i rozpocznij nową przygodę!

Zapraszamy na dwuetapowe łączone szkolenie do ETAPU 1+2 z elemenatmi 3 na które zabierzemy Cię do Chorwacji i Słowenii.

Jeśli marzysz o lataniu na paralotni to jesteś w dobrym miejscu. Wystarczy zaledwie 9 dni wolnego czasu by opanować techniki pilotażu, które umożliwią Ci wykonywanie samodzielnych i bezpiecznych lotów.

Stabilne i korzystne warunki meteorologiczne panujące na południu europy sprawiają, że to idealne miejsce do nauki latania. Wspaniałe, zróżnicowane tereny dają możliwość ćwiczenia lotów zarówno żaglowych jak i termicznych.


1+2

Dla kogo?

W szkoleniu w Chorwacji i Słowenii mogą wziąć udział osoby zupełnie początkujące, nawet takie, które dotąd nie miały kontaktu z paralotnią. W czasie 9 dniowego wyjazdu realizujemy cały program szkolenia etapu 1+2. Dlaczego kurs łączony? By przystąpić de egzaminów na pilota paralotni, musisz ukończyć oba etapy. Dzięki szkoleniu dwuetapowemu zdobywasz umiejętności potrzebne do samodzielnych lotów poświęcając na to zaledwie tydzień.

Cena kursu obejmuje

Transport

zapewniamy transport busem z Polski i transport na miejscu

Zakwaterowanie

w komfortowych warunkach na półwyspie Istria, wilia z basenem

Sprzęt

komplet sprzętu dla każdego uczestnika (co rok kupujemy nowy)

Instruktorzy

szkolenie w bardzo małych grupach, maksymalnie 3os. na instruktora

Responsive image
Responsive image
Responsive image

Dlaczego Chorwacja i Słowenia?

Stabilne i korzystne warunki meteorologiczne panujące na południu europy, różnorodne kierunki wiatru oraz wspaniałe, zróżnicowane tereny, sprawiają że to idealne miejsce do nauki latania na paralotni.

Zakwaterowanie

Novigrad - willa z basenem

W cenie kursu zapewniamy zakwaterowanie w bardzo komfortowych warunkach na półwyspie Istria w Chorwacji.

  • basen z podgrzewaną wodą
  • w pełni wyposażona kuchnia (zmywarka i kuchenka mikrofalowa)
  • darmowa wypożyczalnia rowerów
  • klimatyzowane apartamenty
  • duży ogród ze sprzętem do gillowania
  • wzystkie apartamenty posiadają umeblowany balkon z widokiem na ogród
  • 2 kilometry do plaży, bezpłatne wi-fi
Responsive image
Transport

Transport busem z Polski

Zapewniamy transport busem z Polski oraz transport na miejscu.

  • wyjazd z Rybarzowic, gdzie można zostawić własny samochód
  • na noclegu w Chorwacji dostępna darmowa wypożyczalnia rowerów
Responsive image
Responsive image
Responsive image Responsive image
Responsive image
Responsive image Responsive image

Przebieg kursu etap 1+2

Nasz 7 dniowy intensywny, dwuetapowy kurs łączony 1+2
pozwoli Ci w zaledwie 7 dni osiagnąć wysoki poziom

Dzień 1

Przejazd do Chorwacji do miejscowości Novigrad, około 10-12 godzin. Na miejscu spędzamy 7 dni intensywnie wypełnionych lataniem. Dzięki szkoleniu w bardzo małych grupach możemy zaoferować niemal indywidualne podejście do pilota. W kursie może wziąć udział maksymalnie 5-6 osób, na których przypada 2 instruktorów. To sprawia, że od początku szkolenia możecie poczuć przyjacielską atmosferę, bez nadęcia, bez fajerwerków. Po prostu ruszacie bezpiecznie na nową przygodę, tym razem w powietrze.

Dzień 2-5

Naukę latania na paralotni rozpoczynamy wprowadzeniem teoretycznym mającym na celu przybliżenie zasad związanych z uprawianiem paralotniarstwa, ze szczególnym uwzględnieniem procedur bezpieczeństwa, które mają na celu wyeliminowanie zagrożeń w trakcie szkolenia, a następnie przydzieleniem kompletnego sprzętu na cały okres szkolenia.

Kolejny krok to zajęcia praktycznej obsługi paralotni mające na celu przygotowanie ucznia pilota do startu i w konsekwencji do lotu. Zajęcia te prowadzone są na terenie płaskim lub lekko pochyłym. Te zajęcia wymagają najwięcjej energii i należy się do nich dobrze przygotować. Zapas wody, batoniki energetyczne, owoce (banan) to podręczny niezbędnik. W trakcie tych zajęć nauczycie się:

  • przygotowania paralotni do startu. Do czynności z tym związanych należy uporządkowanie linek, taśm nośnych i czaszy paralotni zgodnie z wyznaczonym kierunkiem rozbiegu,
  • wynoszenia czasy paralotni nad głowę
  • wykonywania rozbiegu z paralotnią, ze szczególnym uwzględnieniem utrzymania zadanego kierunku
  • kontroli paralotni w trakcie rozbiegu. Wyczucie, bez obserwacji wzrokowej, w którym miejscu nad głową znajduje się paralotnia, jest kluczem do prawidłowych reakcji. Te zaś są niezbędne do realizacji bezproblemowego I bezpiecznego startu
  • klarowania linek I taśm paralotni do przenoszenia sprzętu na krótkim odcinku

Umiejętność kontroli paralotni na ziemi to jeden z najważniejszych elementów które pilot paralotni powinien opanować. Kładziemy na opanowanie tej umiejętności ogromny nacisk.

Po opanowaniu podstaw, będziesz gotów do pierwszego samodzielnego lotu

Przed nami pierwsze loty ze wzgórza o deniwelacji (różnica wysokości między miejscem startu a lądowiskiem) 120 m. Otwarta przestrzeń, komfortowe startowisko oraz rozległe pola poniżej zapewniają dużo miejsca do lądowania. To wszystko sprawia, że miejsce to jest wymarzone dla uczniów. Można tam poczuć prawdziwą esencję lotu swobodnego i ćwiczyć loty przez kolejne dni.

Nie musisz obawiać się ciągłego i żmudnego podchodzenia pod górę!

Warto nadmienić, że w przeciwieństwie do większości szkół paralotniowych prowadzących szkolenia w górach w Polsce nie będziesz podchodził ze sprzętem pod górę. Ze względu na dużą deniwelację po każdym locie transport na start zapewniamy busem szkoły. OD PIERWSZEGO LOTU!!! (dotyczy lotów na wzgórzu treningowym). Dzięki temu możesz wykorzystać czas na to co najważniejsze czyli latanie. Duża deniwelacja sprawia, że każdy lot jest dość długi i trwa aż kilka minut, w trakcie których możemy spokojnie i bez pośpiechu, metodycznie nauczyć Cię praktycznie sterować paralotnią. Pamiętaj, wysokość w lotnictwie NIE JEST Twoim WROGIEM:)

W trakcie lotu uczycie się:

  • sterować paralotnią w powietrzu
  • zmieniać prędkości lotu
  • wykonywać zakręty 90-180-360 stopni
  • korygować znoszenia przez wiatr
  • precyzyjnie podchodzić do lądowania z kontrolą kąta szybowania
  • lądować w wyznaczonym obszarze
  • aktywnie sterowanć ciałem

Ponadto:

  • poznacie trzy podstawowe techniki lądowania (z esowania, ósemkowania oraz dwuzakrętowe)
  • nauczycie się również startu odwróconego popularnie u nas zwanego "ALPEJKĄ"

Warunkiem ukończenia etapu I jest wykonanie około 20 samodzielnych lotów (około 4 dni lotnych).

Pilot-uczeń wyposażony jest w radio,

Dzięki czemu od samego początku przez cały okres szkolenia praktycznego ma łączność z instruktorami prowadzącymi zajęcia, którzy w każdym locie nadzorują manewry ucznia podając odpowiednie komendy. Instruktorzy są zarówno na starcie jak na lądowisku. Nawet przez moment żaden z nich nie spuszcza z pilota oczu. Każdy lot ucznia pilota jest pod bacznym nadzorem instruktora zarówno w trakcie startu, odlotu z miejsca startu, w locie, na podejściu do lądowani I w trakcie przyziemienia.

Dzień 5-8

Nadszedł czas by wprowadzić w życie to czego się nauczyłeś. Przystępujemy do lotów wysokich.

Przed nami codzienne starty ze wzgórz w Chorwacji, Słowenii ewentualnie Włoch. Latamy w wielu lokalizacjach zależnie od warunków pogodowych. W trakcie kolejnych dni uczeń poznaje nowe techniki pilotażowe oraz doskonali te poznane już w pierwszych dniach szkolenia:

  • umożliwiające przyspieszanie wytracania wysokości (uszy małe, duże)
  • stabilizacji paralotni w locie z wahania w osi poprzecznej i podłużnej
  • aktywnego sterowania ciałem*
  • praktycznego wykorzystania speed systemu
  • trzy podstawowe techniki lądowania (z esowania, ósemkowania oraz dwuzakrętowe)*
  • startu odwróconego popularnie u nas zwanego "ALPEJKĄ"*

Etam II to minimum 10 lotów wysokich. Jeśli tylko pogoda pozwoli zrobisz ich więcej. Mało tego. Jeśli będziesz gotów (ocena leży nie tylko po naszej stronie) to będziesz mógł latać w termice I na żaglu, czyli w praktyce wykorzystywać różne formy prądów wznoszących po to by latać wyżej, dłużej, bezpieczniej (Etap III). Ten nalot przyda Ci się bardzo. By przystąpić do egzaminu na ŚK PG pilota należy mieć minimum 30 lotów I 3 godziny łącznego nalotu. To ważne. Wszak Twój nalot to Twoje doświadczenie. Twoje doświadczenie to Twoje bezpieczeństwo. Pamiętaj o tym.

W lotnictwie nie chodzimy na skróty!

Zajęcia praktyczne uzupełnione są zajęciami teoretycznymi

w wymiarze około 10 godzin (dwa Etapy) zgodnie z programem zatwierdzonymi opublikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego. Szczegółowy program znajdziesz w zakładce Program Szkoleń. W zakładce dla Pilota znajdziesz darmowy Skrypt PDF do pobrania, opracowany przez Zbyszka Gotkiewicza.

Poruszane zostają między innymi zagadnienia takie jak:

  • zasady bezpieczeństwa
  • budowy i obsługi sprzętu paralotniowego
  • meteorologi i praktycznej umiejętności oceny warunków meteo
  • aerodynamiki
  • sytuacji niebezpiecznych
  • prawa lotniczego
  • zasad korzystania z przestrzeni powietrznej
  • łączności
  • nawigacji
i wszystkiego tego co Was zainteresuje a na co będziemy znali odpowiedź:)

Poszerzone zajęcia teoretyczne zawierają zagadnienia zgodnie z zatwierdzonym programem przez prezesa ULC. Poznacie też wiele innych ciekawych tematów związanych z paralotniarstwem.

Na zakończenie otrzymasz zaświadczenie o ukończeniu kursu, po którym będziesz mógł przystąpić do egzaminu na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni (ŚK) - oficjalnego dokumentu wystawianego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) uprawniającego nas do latania na paralotniach. Zostaniecie do egzaminów solidnie przygotowani.

Ponieważ na wyjeździe mieszkamy razem, jemy razem, macie niepowtarzalną szansę na zadawanie nieograniczonych ilości pytań przez cały dzień i okres szkolenia. Wraz ze Zbyszkiem Gotkiewiczem, autorem kultowej książki "Suma Wszystkich Błędów w Paralotniarstwie" zawsze chętnie podzielimy się swoją wiedzą i doświadczeniem. Ale przez ponad tydzień wspólnego przebywania nie można żyć tylko lataniem.

Dla nas latanie to jest ŻYCIE, ale ŻYCIE to nie tylko latanie:)

Dobra kuchnia której jestem miłośnikiem, wspólne opowieści przy stole na tarasie, wino przy basenie, kolacja nad morzem, wyprawa na rowerach....czy coś nas ogranicza? To szkolenie to nie obóz kondycyjny (chociarz czasami go przypomina:)

To szkolenie to wielka PRZYGODA, nie tylko w powietrzu.
Responsive image Responsive image Responsive image Responsive image Responsive image Responsive image Responsive image Responsive image

Szkoląc się w Chorwacji i Słowenii zyskujesz

Wybierz dynamiczne, aktywne w pilotażu szkolenie, gdzie kontakt z termiką, żagiel jest częścią planu szkoleniowego.

Jeśli warunki pozwolą, poznasz elementy etapu 3

Dodatkowo, jeśli tylko warunki na to pozwolą poznacie od strony praktycznej zasady lotów na żaglu oraz lotów termicznych

Zróżnicowane górskie tereny do ćwiczeń lotów

Dają szerokie możliwość doskonalenia techniki. Nasze motto to "Uczymy Latać" i to jest prawda. Z nami naprawdę uczysz się latać, nie zlatywać.

Moższe zadawać pytania bez ograniczeń

Ponieważ mieszkamy razem, macie niepowtażalną szansę na zadawanie nieograniczonej ilości pytań przez cały dzień i okres szkolenia.

Sprzęt na naszych kursach

Szkolimy na nowych paralotniach

Kursy przeprowadzamy na nowych paralotniach NEMO 4, nowych uprzężach Dudka wyposażonych w nowe systemy ratownicze. Sprzęt szkoleniowy na wiosnę każdego roku jest wymieniany na nowy. Przemawiają za tym względy bezpieczeństwa oraz maksimum komfortu użytkowania.

Zapewniamy komplet sprzętu dla każdego ucznia

W cenie kursu każdy pilot zostaje wyposażony w skrzydło i komplet potrzebnego sprzętu. W skład kompletu wchodzi paralotnia Nemo4, uprząż Disco, RSH (Ratowniczy System Hamujący), kask, radio, wariometr (na II ETAP). Nie musisz martwić się o ich zakup, tym bardziej, że najlepiej jest dokonać tego po kursie by dobrać coś indywidualnie pod siebie.

Responsive image Responsive image Responsive image
Skrzydło Dudek NEMO 4

Wybór modelu nie jest przypadkowy, skrzydło Dudek Nemo 4 to bardzo bezpieczne i wybaczające błędy skrzydło rekreacyjne polecane jako pierwszy zakup po ukończeniu kursu (szkolisz się więc na tym typie skrzydła na, którym będziesz latać w przyszłości). Dudek Nemo 4 to skrzydło, które pozwoli na bezstresowe loty w termice, holowania, przeloty, a nawet latanie z napędem a wrażenia z lotów zostaną z tobą na długo. Więcej informacji o Nemo 4 na stronie dudek.eu.

Dwóch doświadczonych instruktorów / grupy max 5-6 osobowe

Responsive image

WOJTEK ŁUCZYŃSKI "TROLL"

Właściciel szkoły, instruktor paralotniowy i narciarski, pilot tandemowy, wieloletni instruktor i współwłaściciel najstarszej szkoły paralotniowej w Polsce. Kocha góry, wodę i wszelkie formy sportu z nimi związane.

Responsive image

ZBYSZEK GOTKIEWICZ

Kopalnia wiedzy o lataniu, czynny zawodnik z wieloma tytułami na koncie. Autor kultowej książki "Suma wszystkich błędów w para­lotniarstwie", instruktor paralotniowy, pilot testowy Dudka, pilot tandemowy, paralotniowy obieżyświat.

Responsive image

Pozwolenie na szkolenie w Słowenii

Nasza szkoła posiada zezwolenie Słoweńskiej Civil Aviation Agency na prowadzenie szkoleń paralotniowych na terenie Słowenii.

Jako pierwsza i jedyna szkoła w Polsce zabieramy przyszłych pilotów na pełne szkolenia paralotniowe za granicę.

Jesteśmy Licencjonowanym Ośrodkiem Szkolenia Lotniczego Urzędu Lotnictwa Cywilnego nr. 77RPS-10/2012/1

Responsive image

Cena wyjazdu nie zawiera

  • wyżywienia, (wyżywienie we własnym zakresie)
  • ubezpieczenia KL/NW oraz OC

KL i NW muszą być z opcją ratowniczą śmigłowcem. Takie ubezpieczenia są do kupienia na stronie np. www.finansowachata.pl. Kupno ubezpieczenia przez internet jest łatwe i wygodne, jeśli jednak ktoś miał by problem służymy pomocą.

Warunki uczestnictwa

Warunkiem przystąpienia do szkolenia jest ukończenie 15 roku życia (zgoda rodziców lub opiekunów prawnych jeśli nie masz skończonych 18 lat), oraz wykształcenie minimum podstawowe.

Szkolimy w bardzo małych grupach

Ponieważ stawiamy na jak najwyższą jakość naszych szkoleń oraz na niemal indywidualne nauczanie, przyjmujemy na kursy ograniczoną ilość osób. W ramach jednego szkolenia może wziąć udział maksymalnie 5-6 pilotów, na których przypada aż dwóch instruktorów.

Dlatego o rezerwacji terminu decyduje kolejność zgłoszeń.

Responsive image