Responsive image

Kurs paralotniowy pełny łączony Pińczów

Areoklub Regionalny w Pińczowie

Dwuetapowy kurs etapy 1+2+H
Cena: 2499,99zł

TERMINY:

27.04.2019 - 05.05.2019 brak wolnych miejsc
01.07.2019 - 07.07.2019 brak wolnych miejsc
12.08.2019 - 18.08.2019 3 wolne miejsca z 6

Zapisz się na kurs

Zostań pilotem paralotni i rozpocznij nową przygodę!

Zapraszamy na dwuetapowe łączone szkolenie do ETAPU 1+2 oraz na przeszkolenie H do Pińczowa.

Jeśli marzysz o lataniu na paralotni to jesteś w dobrym miejscu. Wystarczy zaledwie 9 dni wolnego czasu by opanować techniki pilotażu, które umożliwią Ci wykonywanie samodzielnych i bezpiecznych lotów.

Baza szkoleniowa zlokalizowana jest na Ponidziu, przepięknie położonego między zalewem w Pińczowie a rzeką Nidą, gdzie możesz podziwiać jej urokliwe meandry.


1+2

Dlaczego kurs łączony? By przystąpić de egzaminów na pilota paralotni, musisz ukończyć oba etapy. Dzięki szkoleniu dwuetapowym zdobywasz umiejętności potrzebne do samodzielnych lotów poświęcając na to zaledwie tydzień. Unikając przerwy pomiędzy etapem 1 a 2, jesteś z wiedzą na bieżąco i maksymalnie wykorzystujesz swoje umiejętności. Ponadto oszczędzasz - kurs w pakiecie jest tańszy.
Responsive image
Responsive image
Responsive image

Program zajęć etapu 1+2

Szkolenie paralotniowe prowadzone jest zgodnie z programem zatwierdzonym
i opublikowanym przez Urząd Lotnictwa Cywilnego.

Szczegółowy program znajdziesz w zakładce Program Szkoleń.

Szkolenie praktyczne

Na kursie łączonym realizujemy pełen program Etapu 1 oraz 2 po których zdobędziesz umiejętności startu, lądowania jak również technik pilotażu.

Pilot zdobywa umiejętności takie jak:

  • "stawianie" skrzydła, (wyciąganie paralotni nad głowę)
  • wykonywanie rozbiegu z paralotnią na ziemi z kontrolą i utrzymaniem kierunku
  • dobór właściwej prędkości rozbiegu dostosowany do siły i kierunku wiatru
  • start i lądowanie
  • sterowanie paralotnią w powietrzu a w tym:
  • zmiana prędkości lotu
  • zakręty 90,180, 360 stopni
  • korygowanie znoszenia przez wiatr
  • precyzyjne podejście do lądowania z kontrolą kąta szybowania
  • lądowanie w wyznaczonym obszarze
  • techniki przyspieszania wytracania wysokości (uszy małe, duże)
  • stabilizacja paralotni w locie z wahania w osi poprzecznej i podłużnej
  • aktywne sterowanie ciałem
  • praktycznego wykorzystania speed systemu
  • rzy podstawowe techniki planowania podejścia do lądowania (z esowania, ósemkowania oraz dwuzakrętowe)
  • start odwrócony tzw "ALPEJKA

Szkolenie teoretyczne

Zajęcia praktyczne uzupełnione są zajęciami teoretycznymi w wymiarze około 10 godzin (dwa Etapy) zgodnie z zatwierdzonym programem przez prezesa ULC.

Poruszane zostają między innymi zagadnienia takie jak:

  • przygotowanie do latania
  • indywidualne dopasowanie sprzętu dla każdego pilota
  • budowa paralotni
  • zasady bezpieczeństwa
  • meteorologia/ocena warunków meteorologicznych
  • aerodynamika
  • sytuacje niebezpieczne
  • prawo lotnicze
  • zasady korzystania z przestrzeni powietrznej
  • łączność
  • nawigacja

Przygotowanie do egzaminów

Szkolenie łączone etap 1+2 przygotowuje do egzaminu na Świadectwo Kwalifikacji Pilota Paralotni (ŚK), oficjalnego dokumentu wystawianego przez Urząd Lotnictwa Cywilnego (ULC) uprawniającego do latania na paralotniach.

Bardziej szczegółowe informacje na temat przebiegu poszczególnych etapów znajdziesz w zakładce Program szkoleń.

Sprzęt na naszych kursach

Szkolimy na nowych paralotniach

Kursy przeprowadzamy na nowych paralotniach NEMO 4, nowych uprzężach Dudka wyposażonych w nowe systemy ratownicze. Sprzęt szkoleniowy na wiosnę każdego roku jest wymieniany na nowy. Przemawiają za tym względy bezpieczeństwa oraz maksimum komfortu użytkowania.

Zapewniamy komplet sprzętu dla każdego ucznia

W cenie kursu każdy pilot zostaje wyposażony w skrzydło i komplet potrzebnego sprzętu. W skład kompletu wchodzi paralotnia Nemo4, uprząż Disco, RSH (Ratowniczy System Hamujący), kask, radio, wariometr (na II ETAP). Nie musisz martwić się o ich zakup, tym bardziej, że najlepiej jest dokonać tego po kursie by dobrać coś indywidualnie pod siebie.

Responsive image Responsive image Responsive image
Skrzydło Dudek NEMO 4

Wybór modelu nie jest przypadkowy, skrzydło Dudek Nemo 4 to bardzo bezpieczne i wybaczające błędy skrzydło rekreacyjne polecane jako pierwszy zakup po ukończeniu kursu (szkolisz się więc na tym typie skrzydła na, którym będziesz latać w przyszłości). Dudek Nemo 4 to skrzydło, które pozwoli na bezstresowe loty w termice, holowania, przeloty, a nawet latanie z napędem a wrażenia z lotów zostaną z tobą na długo. Więcej informacji o Nemo 4 na stronie dudek.eu.

Dwóch doświadczonych instruktorów / grupy max 5-6 osobowe

Responsive image

WOJTEK ŁUCZYŃSKI "TROLL"

Właściciel szkoły, instruktor paralotniowy i narciarski, pilot tandemowy, wieloletni instruktor i współwłaściciel najstarszej szkoły paralotniowej w Polsce. Kocha góry, wodę i wszelkie formy sportu z nimi związane.

Responsive image

ZBYSZEK GOTKIEWICZ

Kopalnia wiedzy o lataniu, czynny zawodnik z wieloma tytułami na koncie. Autor kultowej książki "Suma wszystkich błędów w para­lotniarstwie", instruktor paralotniowy, pilot testowy Dudka, pilot tandemowy, paralotniowy obieżyświat.

Responsive image

JAREK "KIEROWNIK WYCIĄGARKI"

Bez niego nie było by holi, nie było by latania, nie było by szkolenia. To bardzo odpowiedzialna rola, a Jarek wywiązuje się z niej bez zarzutu. Oto Jarek na zdjęciu w swoim wiekowym niezawodnym holowniku lin.

Baza szkoleniowa

Areoklub Regionalny w Pińczowie

Nasza baza zlokalizowana jest na terenie Aeroklubu Regionalnego w Pińczowie, przepięknie położonego między zalewem w Pińczowie a rzeką Nidą, gdzie możesz podziwiać jej urokliwe zakola i meandry.

To miejsce, gdzie nie tylko nauczysz się latać, ale miło spędzisz czas (również z rodziną) oraz odpoczniesz w bliskim kontakcie z naturą.

Responsive image

Atrakcje turystyczne i wypoczynek

W pobliżu Pińczowa znajdziesz wiele atrakcji turystycznych wartych obejrzenia, a w samym mieście bardzo dobrą infrastrukturę gastronomiczną i miło spędzisz czas. W wolnych chwilach możesz popływać na kajakach i odpocząć na plaży zalewu lub rzeki. Bliskość wody przemawia za tym by na szkolenie zabrać całą rodzinę, która z pewnością nie będzie się nudzić.

Doskonała lokalizacja

Prawie centralne położenie Aeroklubu - blisko Kielc i Krakowa, okolica wręcz tryskająca pięknem krajobrazu z meandrami Nidy na czele przyciąga pilotów z okolicznych miast (w tym nawet z Warszawy).

Niezrównana atmosfera

Doskonała lokalizacja i świetna baza szkoleniowa z niezrównaną atmosferą lotniczą, czynią Pińczów jednym z lepszych miejsc do paralotniowego szkolenia z napędem oraz na holu. To miejsce, gdzie nie tylko nauczysz się latać, ale miło spędzisz czas (również z rodziną) oraz odpoczniesz w bliskim kontakcie z naturą.

Warto przyjechać do nas, na szkolenie, na latanie, na wieczorne posiadówki przy grillu z niekończącymi się lotniczymi opowieściami. Serdecznie zapraszamy.

Miejsca noclegowe na terenie Aeroklubu

Ośrodek dysponuje jedenastoma miejscami noclegowymi w pięciu pokojach z w pełni wyposażoną kuchnią oraz łazienkami. Do dyspozycji Wi-fi, hangar gdzie można zostawić sprzęt, grill, miejsce na ognisko…

  • 4 pokojami - 2 os. w cenie 35 zł/os.
  • 1 pokojem - 3 os.
  • miejscami kempingowymi dla tych którzy chcą rozbić namiot czy postawić przyczepę

Więcej na stronie Areoklubu w Pińczowie www.arwp.pl

Responsive image
Responsive image
Responsive image
Responsive image

Szkolenia w Pińczowie prowadzone są za wyciągarką stacjonarną

Wyciągarka stacjonarna umożliwia pilotowi start w terenie nizinnym. Lina w wyciagarce nawijana jest na bęben za pomocą zamontowanego w wyciągarce silnika. Po wyholowaniu na dostateczną wysokość i złapania kontaktu z termiką następuje odczepienie holu i pilot kontynuuje lot swobodny. Ponieważ w Polsce przeważa teren nizinny, starty za wyciągarka cieszą się ogromną popularnością.

Po ukończeniu przeszkolenia będziesz mógł korzystać z licznej sieci lotnisk w całej Polsce obsługujących loty na holu.

Warunki uczestnictwa

Warunkiem przystąpienia do szkolenia jest ukończenie 15 roku życia (zgoda rodziców lub opiekunów prawnych jeśli nie masz skończonych 18 lat), oraz wykształcenie minimum podstawowe.

Szkolimy w bardzo małych grupach

Ponieważ stawiamy na jak najwyższą jakość naszych szkoleń oraz na niemal indywidualne nauczanie, przyjmujemy na kursy ograniczoną ilość osób. W ramach jednego szkolenia może wziąć udział maksymalnie 5-6 pilotów, na których przypada aż dwóch instruktorów.

Dlatego o rezerwacji terminu decyduje kolejność zgłoszeń.

Responsive image